Sunday, May 15, 2011

cinta...penat?

ayat ni aku petik dari one of my fren...
bila aku nyanyi lagu 'pilihlah aku jadi pacarmu'...
^_^
then dy balas...
xnak la b'cinta lagi...penat kot...
penat?
aku pon t'pikir...
bcinta pon penat?
maybe...
bak kata dy...
penat la..nak kne mula balik dari awal...
nak knal diri...fmily...dating...n mcm2 lagi la...
hohoho...
aku pon pkir btul gak...
so..aku pon mule la mnerima idea dy...
tp...tak makne aku x pkirkan kata-kata dy...
then..
aku pon bermesyuarah ngan ahli pemikir aku...
actually...
x wujud istilah 'PENAT' dalam bercinta...
cinta datang dan pergi...
sebab kadang2 Allah nak uji...duga kita...
kadang2 Allah sgja nak kita jumpa org yang salah,
sebelum kita jumpa org yg betul...
sebab Allah Maha Mengetahui...
setiap hubungan de permulaannya...
dan dalam perhubungan kne de tolak ansur...
saling memahami...
tak perlu jadi org lain...
tak perlu nak jadi perfect...
so,xla penat..kan?
aku pernah putus cinta beberapa kali gak...
aku rasa pe yg dy rase...
kadang2 mmg penat b'cinta ni...
setelah pe yg kita wat...
kita usahakan...
berhempas-pulas...
akhirnya putus d tengah jalan...
hurmm...
sapa nak 'clash' kan?
sume nak hubungan cinta berakhir d jinjang pelamin...
camtu gak aku...
dalam usia yg camni...
aku amat serius dlm hubungan...
atau aku sedar...
yg aku ni mmg x layak tuk memilih...
so,aku x memilih sgt dalam hal2 ni...
pe pon...
aku panjatkan rasa syukur pada Ilahi...
aku masih lg d sni...
setelah pe yg terjadi pd aku...
setelah pe yg aku lalui...
terima kasih semua...
mama...ayah...family...
kawan-kawan...
aku sayang korang!
^_^

9 comments:

  1. kita hanya mampu merancang dan berusaha..tapi tuhan yang menentukan..kepada-Nya kita berdoa agar di beri kekuatan dan kebahagian..saya sayang kamu juga..hahaha..

    ReplyDelete
  2. Dugaan adalah kesabaran. Kesabaran yang akan bawa kita kehadapan. Ada hikmah yang terjadi . Be happy like me .hehehe ..*boboy,jom karok lagi.hahaha

    ReplyDelete
  3. penat penat penat....
    buat ape je yg xpenat....?tido pn penat tau....hahaha....
    ko mude lg....byk masa lg....so....senyum selalu n be happy =)....aku doakan ko ditemukan dengan org betul tok jd penyeri idup ko....amin.... =)

    ReplyDelete
  4. ..ye la..penat..bertambah penat bila kita sahaja yang menyintainya sedangkan dia tiada rasa apa-apa terhadap kita sebenarnya..

    ReplyDelete
  5. ala adi, dah adat dunia...mmg la cm tu...x semestinya kalu kt suka kat seseorang,org tu msti suke kat kita balik....masing2 ada alasan tertentu...just doakan la tok kebahagiaan dia...supaya dia bahagia ngn saper jua yg dia pilih...moga satu ari t...ko pn blh bahagia cm dia...amin....same2la kt doakan....

    ReplyDelete
  6. ..betul3..alasan yang kadangkala sukar kita mengertikan..memang itu yang hanya mampu ku lakukan..semoga dia dapat apa yang dia cari dan bahagia bersamanya..insyaAllah..moga ada sinar yang datang untukku..setiap kejadian ada hikmahnya..

    ReplyDelete