Thursday, August 12, 2010

aku..dia...dan jodoh~~



bila sebut pasal jodoh...
aku suka menghubungkaitkan 2 pernyataan ni....

"SESUNGGUHNYA ALLAH TAKKAN UBAH NASIB SESUATU KAUM MELAINKAN
KAUM ITU MENGUBAH NASIBNYA SENDIRI" (Ar-Ra'ad : 11)

&

"JODOH, AJAL MAUT DAN REZEKI SUME TELAH DI TETAPKAN TUK KITA"

so...aku ngan sesuka hati aku...
membelitkan pale otak aku n pale otak kawan-kawan aku...
hahaha...
pe kaitannya???
@
xde kaitan???
jadi...banyak gak opinion yg aku dpt....
ni la antaranya....

1. jodoh memang dah di tetapkan...tapi...kita sendiri kena la berusaha
untuk 'jodoh' kita tu...kalau setakat menunggu tanpa wat pe2...
haishh...payah la...bukan x de..ade...payah...dan...
bergantung pada nasib....

2.ajal memang dah di tetapkan...oleh itu..jangan la kita ni ngan suke2 hati...
gi kelar nadi..ngan harapan...ajal dah di tetapkan...adehh...
BENGONG...(aku yang kene...sebab bagi example ni) T_T
itu bunuh diri...dats y bunuh diri itu berdosa besar...~~MURTAD~~

3.rezeki pon camtu...memang telah d tetapkan rezeki tuk kita...
tapi adalah menjadi BONUS andai kita berusaha ngan lebih lagi... =D

4.setelah kita berusaha...berusaha...jangan lupa meletakkan tawakal kita
pada Allah...sebab..kita ni merancang je...Allah yang tentukan..
KUN FAYA KUN~!!

5.takdir Allah ada di hujung usaha manusia. Allah maha adil. Dia akan
memberikan sesuatu kepada umat-Nya sesuai dengan kadar
usaha & ikhtiharnya =D

6.sesorang dengan tujuan yang jelas akan membuat kemajuan walaupun
melalui jalan yang sulit.
sesorang yang tanpa tujuan tidak akan membuat
kemajuan walaupun ia berada di jalan yang lurus (Thomas Carlyle)


jadi...dari opinion2 di atas...pe yang dapat aku simpulkan...
pe yang kawan-kawan dah simpulkan kat pale hotak aku ni...
tak yah nak pening kepala pikir pasal jodoh ni...
kalau kita nak..usaha..xnak..sudah... =D


my words for today...
KEBAHAGIAAN DIRI KITA BUKAN DI TENTUKAN OLEH ORANG LAIN.
KEBAHAGIAAN KITA DI CORAKKAN OLEH KITA SENDIRI.
KALAU DAH JODOH MEMANG TAK KE MANA.
TAPI,TANPA USAHA TAK KE MANA LA KITA DAN JODOH~~


1 comment: