Sunday, August 15, 2010

aku...kasyah...fahri....


sape kasyah?
sape fahri?
well....
kasyah khairudin hero lagenda budak setan (LBS) ....
fahri abdillah hero ayat-ayat cinta (AAC) ....
pe kaitan diorang ngan aku??
lepas aku bace ketiga-tiga novel LBS ngan AAC...
aku sangat tertarik ngan watak diorg ni...
ye aku tau mustahil aku nak jadi cam diorg...
tp...
sedikit sebanyak....
aku cuba amik pe yang positif dari watak diorg...
dan aku cuba olah dan sebatikan dalam diri aku.. =D

KASYAH
kasyah ni boleh diibaratkan sebagai romeo melayu la....
aku memang suka cara ahadiat akashah mewujudkan watak kasyah ni...
seorg yang nakal mase sekolah...tp..cerdik dan aktif...
kurang kasih sayang menyebakan die jd nakal...
smpai la kehadiran watak AYU...
seluruh kehidupan kasyah ni berubah...
dari seorg ketua kelab anti perempuan...
terus jadi seorg yang romantik...(bukan jiwang ok?)
setianya kasyah pada cintanya membuatkan aku kagum...
walaupon ayu dah berkahwin dan bercerai...
walaupon ayu dah bertukar wajah menjadi amelia...
walaupon ayu amnesia (ilang ingatan akibat tekanan)...
walaupon dengan kehadiran KATERINA @ KATE...
walaupon kate dah mencintai kasyah...
dan kasyah mencintai kate...
namun...
cinta kasyah tetap utuh untuk ayu...
dan...ditakdirkan ayu & kasyah berkahwin gak...
tapi..ayu meninggal mase melahirkan ATHIRAH~~
hurmm...mase ni kawan aku dah menyedarkan aku...
x guna kalo aku ni nak mencintai orang cam ayu...
sebabnya....ayu dah menjanda...
ayu dah berubah wajah (walaupon makin cantik)
ayu dah amnesia...
baru la aku dpt kahwini ayu...
tp...
cari la orang cam kate....
tetap setia ngan romeo die....
setia ngan kasyah....
walaupon kasyah dah kahwin ngan ayu...
dan menduda....
tp...kate tetap ngan cinta pada kasyah....
hurmm...

~CINTAILAH ORANG YANG MENCINTAI KITA~

ni pengajaran yang aku dpt....
walaupon bermacam dugaan dan ujian....
kasyah tetap ngan cinta dia pada kate....
betapa agungnya cinta kasyah ni....

^_^


~to be continue

No comments:

Post a Comment