Tuesday, August 17, 2010

aku...kasyah...fahri....2



sblum ni aku cite pasal kasyah....
memang x d sangkal la...
rmai yang nak jd cam kasyah...
ensem....bergaya....
mane x nye...gaji loaded...
pkaian branded jek...
berlainan dgn fahri ni......

FAHRI
seorg pelajar bijak pandai dr Universiti Al-Azhar, Mesir (cita-cita aku mase kcik dulu)...
tp...miskin...dari indonesia....
aku kagum ngan kerajinan dia...
ingatan dia yg kuat...menghafaz al-quran...hadis....
dan pd pndangan aku...fahri ni pon ensem gak...
fahri pandai merancang jadual hidup dia....
memang teratur hidup dia...ketua dlm umah sewa...
dpt jd pelajar tok guru terkenal...
mase ni sorg penganut kristian orthodox, Maria dah mula mencintai dia...
tp...jodoh fahri dah d tetapkan tuk Aishah, gadis jerman-turki yg kaya raya....
kawin free...sume free...fahri cuma perlu belajar je....fuhh~~
dalam mse yg sama...Nurul, kwn fahri ni pon cintai fahri diam2....
sedang fahri ngan aishah enak melayari bahtera perkahwinan...
tiba2 fahri di penjarakan...
azabnya....ya Allah...aku pon terasa beb...
sebabnya????
die di tuduh merogol Noura...gadis yg pernah fahri & maria selamatkan 1 mase dulu...
dlm mse sume org perlukan maria sbg saksi...
maria dah jatuh sakit....sakit cinta kata doktor...
maria sgt terseksa bila dia dpt tau fahri dah kahwin...
berkat pertolongan sume pihak...
fahri dpt bebas kejap...tuk memulihkan maria...
tuk memulihkan maria...fahri terpaksa bernikah ngan maria...
atas kerelaan aishah...fahri & maria pon bernikah....
dan maria dpt sedar..tp..kejap...tuk jd saksi d mahkamah....
lepas sumenye selesai...fahri di bebaskan...
maria pon mnghembuskan nafas terakhir....

fuhh~~~
korang tgk...orang kalau dah baik...
sume orang syg... ^_^
aku pernah sembang ngan sorg kawan...
"i wish i can be like kasyah AND fahri~~!!"
she said....
"no need~~!!JUZ BE URSELF... LOVE URSELF...."
"IMPROVE WHATEVER KEKURANGAN DLM DIRI"
"BECOME A GOOD GOOD AND GOOOOODD KHALIFAH~~!!"
then...im juz realize....
love myself~~!!!
yeah~~!!!!
LOVE URSELF MOHD FARIES LATIF~~!!


=D

2 comments:

  1. aku sokong...
    sayangi diri kita sendiri...
    jgn mengharap untuk menjadi seorang yg lain dari diri kita sendiri...

    ReplyDelete